וובמטריקס – כך מפתחים אפליקציות PHP על סביבת חלונות

המלצה והסבר על תוכנת וובמטריקס של מיקרוסופט המשמשת לפיתוח אתרי אינטרנט בסביבת חלונות.

לא מזמן היו שתי אלטרנטיבות בלבד למי שרצה לפתח אפליקציות PHP והיה צריך סביבת עבודה. הדרך הראשונה, הטובה יותר, היתה פשוט להתקין לינוקס (או על מחשב נפרד, או על מכונה וירטואלית) ולעבוד ישירות עליו. הדרך השניה היתה התקנת WAMP שמדמה שרת Apache,PHP,MySQL על חלונות. השיטה הזו די עקומה ובעייתית – במיוחד כאשר צריך להקים אתר אינטרנט גדול יחסית או מורכב מספיק.
מיקרוסופט, אשר בשנים האחרונות עושה צעדים גדולים כלפי הקוד הפתוח, החליטה לספק אלטרנטיבה נוספת ל-WAMP ולאפשר פיתוח אתרי PHP באופן נוח, פשוט ומהיר באמצעות תוכנת WebMatrix שהיא תוכנה חביבה ונעימה שקל מאד להתקין אותה ולפתח אתרי וורדפרס, דרופל וג'ומלה – בלחיצת כפתור. וובמרטיקס מאפשרת גם העלאה של האפליקציות האלו (בספקים התומכים בכך) במהירות אל האינטרנט.

איך עושים את זה? על מנת להתקין וובמטריקס צריך להכנס לאתר של וובמטריקס ולהוריד את התוכנה. אחרי כמה לחיצות כמיטב המסורת של next, next ועוד קצת next, התוכנה, מספקת סביבת עבודה מושלמת ונוחה לעבודה. אידיאלי למתחילים.

לאחר ההתקנה, אם נלחץ על האייקון של וובמטריקס, אנו נגיע אל התוכנה שמאד קל להשתמש בה – אנו יכולים לבחור אתרי ג'ומלה, וורדפרס או דרופל – ואז התוכנה תטפל בהתקנתם והגדרתם אוטומטית. אנו יכולים לבחור גם אתרים מתוך טמפלייט – שם יש מגוון של אתרים 'חצי אפויים' לבחור מהם.

מסך פתיחה של וובמטריקס
מסך פתיחה של וובמטריקס

לא משנה במה בחרנו – לאחר ההתקנה של האתר, אנו מגיעים למסך שבו יש לנו מספר אפשרויות – המרכזית שביניהן היא העורך המשוכלל. הכולל גם השלמה אוטומטית (ל-HTML ו-CSS) ובו גם ניתן להריץ את האתר בכל עת.

העורך של וובמטריקס
העורך של וובמטריקס

הדבר הטוב ביותר בוובמטריקס הוא שניתן להעלות בקלות כל אתר (גם מורכב) יחד עם ה-MySQL שלו אל השרת ולסנכרן כל אתר פעיל עם הגרסה המקומית שלו. איך עושים את זה? פותחים חשבון בספק אחסון התומך בוובמטריקס (בארץ זה SPD ועוד כמה חברות), לאחר שמקבלים מהם קובץ קטן שאותו מריצים, כל מה שיש לעשות זה ללחוץ על Publish ו… זה הכל. וובמטריקס כבר תדאג להכל.

לאלו מכם שעושים את צעדיהם הראשונים בתחום – אני מאד ממליץ על וובמטריקס. לאלו מכם שמשתמשים ב-WAMP או הם כבר מתכנתים ורוצים לעבור לשלב הבא – אין לי אלא להמליץ על לינוקס.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

מיקרו בקרים

הפעלת מסך oled קטנטן עם esp32

יצירת מערכת מולטימדיה שלמה בגודל של בול דואר עם מיקרובקר ובעלות של דולרים בודדים. וגם על הדרך נלמד על ת׳רדים

גלילה לראש העמוד