אינטרנט אקספלורר 9 יוצא לאוויר העולם היום

היום בשעה שבע לפי שעון ישראל יהיה אפשר להוריד את גרסת הבטא של אינטרנט אקספלורר 9

היום בשעה שבע וחצי בערב לפי שעון ישראל (10:30 לפי שעון PDT), לפי הודעתה של חברת מיקרוסופט, נוכל להתנסות בדפדפן אינטרנט אקספלורר 9 בגרסת הבטא שלו. הגרסה תהיה זמינה להורדה בקישור הזה.

אינטרנט אקספלורר 9

דפדפן אינטרנט אקספלורר חטף אש במשך הרבה שנים ממפתחי האינטרנט ובוני אתרי האינטרנט ודי בצדק. בעוד דפדפנים כמו פיירפוקס, ספארי, אופרה וכרום הציגו יכולת עמידה טובה עד מעולה בתקני ה-W3C לצד כלי פיתוח מעולים. אינטרנט אקספלורר 6,7 ו-8 האכילו מרורים את מפתחי האינטרנט. באגים מוזרים שחייבו פתרונות יצירתיים, בעיות משונות ב-JavaScript וכמובן חוסר מוחלט בתמיכה בתקני אינטרנט מודרניים כמו HTML 5 ומודולים חשובים של CSS3. בנוסף, כלי הפיתוח שהתלווה לדפדפן היה מיושן ומלא חורים (ובגרסאות 6 ו-7 היה צריך תשלום עבורו).

השנאה לאינטרנט אקספלורר זלגה הרבה פעמים לתיעוב מוחלט כלפי חברת מיקרוסופט עצמה, הרבה פעמים שלא בצדק. הרבה מאד מפתחי אינטרנט שסבלו מרורים מאינטרנט אקספלורר פיתחו טינה ממשית נגד מיקרוסופט (גם כותב שורות אלו לא חף מכך). גם המשתמשים עברו לאט לאט אבל בטוח לדפדפנים אחרים וכיום באתר אינטרנט ישראל נתח הגולשים באינטרנט אקספלורר לסוגיו הוא פחות מחמישים אחוז.

הגרסה החדשה של אינטרנט אקספלורר 9 אמורה לכפר על חטאי העבר כלפי המפתחים. מיקרוסופט הבטיחה שאקספלורר 9 תעמוד בתקנים ותתמוך גם בתקנים מתקדמים. אך מצד שני הבטיחו שאינטרנט אקספלורר 8 תתמוך בתקנים, ולא קיימו.

מכשול נוסף בדרכו של אינטרנט אקספלורר 9 בדרך אל המנוחה והנחלה היא העובדה שהוא זמין רק בחלונות ויסטה או חלונות 7. נראה קצת מגוחך לאור הזמינות של פיירפוקס, אופרה וכרום על כל פלטפורמה.

ניסיון העבר מלמד אותנו שגרסת הבטא שמשוחררת זהה בהתנהגות שלה לגרסה האמיתית שיוצאת. ברגע שאינטרנט אקספלורר 9 בטא תצא אני אבדוק אותה היטב ואכתוב ביקורת כאן.

עדכון בשעה 20:31: כמובטח להלן סקירה מפורטת של דפדפן אינטרנט אקספלורר 9.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

מיקרו בקרים

הפעלת מסך oled קטנטן עם esp32

יצירת מערכת מולטימדיה שלמה בגודל של בול דואר עם מיקרובקר ובעלות של דולרים בודדים. וגם על הדרך נלמד על ת׳רדים

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

גלילה לראש העמוד