בואו לשמוע אותי מדבר על בדיקות בצד לקוח

כנס מפתחים של HP Anywhere הוא הזדמנות מצוינת לשמוע הרצאה על נושא שמעט מפתחי ווב מכירים: בדיקות אוטומטיות.

בדיקות איכות (QA) הן חלק חשוב בכל הפיתוח, בלי שום קשר למה שמפתחים – אפליקציה סלולרית, אתר אינטרנט או כל דבר אחר. QA טוב הוא קריטי לפיתוח ואני מתאר לעצמי שאני לא צריך להסביר למה. יותר מדי פעמים, אנחנו לא משקיעים מספיק ב-QA – זה קורה במיוחד בסטארטאפים ובחברות קטנות. זה קורה בעיקר בגלל שהתפיסה היא שתהליך ה-QA הוא יקר, ארוך ומייגע. הרבה אנשים מסתפקים ב-QA של הלקוח או ב-QA עצמי שהם עושים לעצמם. חלק מהחברות, שיש להם יכולת להעסיק איש QA, מסתפקות בתהליך בדיקה ידני.
אני עובד ב-HP Software כבר יותר משנתיים, חלק מהיתרון הגדול שעבודה ב-enterprise scale נותנת למפתח שהתנסה בה היא הטמעת החשיבות בבדיקות ובאוטומציה של בדיקות. בעבודתי בחברה התנסיתי בשילוב ה-QA בפיתוח במגוון דרכים ושיטות. אחת ההפתעות הגדולות באוטומציה של בדיקות היא המאמץ הקטן שנדרש ממפתחים ואנשי QA ליצור בדיקות אוטומטיות, להריץ אותן ולקבל חיווי כמעט מיידי על התוצאות. במשך הרבה זמן אני חושב על כתיבת סדרה של מדריכים או לפחות כמה הרצאות על הנושא המאד חשוב הזה. ב-19 ליוני בשעה 18:00 מתארגן מפגש מפתחים ב-HP Software ובמסגרתו אני הולך להעביר הרצאה על הנושא.

בהרצאה אני הולך לדבר על שני כלים חשובים בבדיקות אוטומטיות: סלניום לבדיקת UI ו-Jasmine לבדיקות של סקריפטים ב-JavaScript. כמיטב המסורת, ההרצאה לא תהיה תיאורטית אלא מעשית מאד, עם דוגמאות והסברים והמטרה שלה היא שמי שישמע אותה יוכל להטמיע את הכלים בתהליך הפיתוח שלו ללא מאמץ רב – גם אם הוא מפתח יחיד או עובד בחברה קטנה. אם אתם מפתחי Front End שלא התנסו עד כה בשילוב בדיקות בפיתוח שלהם או אם אתם אנשי QA שעדיין בודקים באופן ידני את האפליקציות שלהם – אני חושב שההרצאה הזו היא הרצאה שממש כדאי להיות בה. אני מכוון את ההרצאה שתהיה שימושית במיוחד ל-small scale.

HP Software

ההרצאה מתקיימת במסגרת כנס המפתחים של HP Anywhere והכניסה אליה (ואל הכנס בכלל) היא ללא עלות – רק צריך להרשם קודם במיטאפ. הכנס מתחיל בשעה 18:00 ב-19.6 במרכז HP שביהוד, קל להגיע לשם ויש חניה בשפע באיזור. אני ממש אשמח להפגש איתכם ואם אתם מגיעים ורוצים להפגש – צרו איתי קשר בפייסבוק/לינקדאין כדי שנוכל לתאם. בנוסף, אשמח אם תפיצו את השמועה על ההרצאה – The more the merrier…

חוץ מההרצאה שלי, יש עוד הרצאות טובות בכנס: הרצאה על NoSQL והרצאה על הפלטפורמה של HP Anywhere והשימושיות שלה בפיתוח למובייל.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

גלילה לראש העמוד