גוגל מודה בבעיה בסריקת הרשת העמוקה

גוגל נתקלת בבעיות לא צפויות בחיפוש הסמנטי שלה ומידע נוסף על הרשת העמוקה, היא ה-Deep Web.

פרופסור אלון הלוי, שמוביל את צוות סריקת הרשת העמוקה מודה ש"לגוגל יש בעיות בסריקת מבני נתונים" וכשהוא מדבר על מבני נתונים הוא מתכוון לרשת העמוקה.
הרשת העמוקה או Deep Web הוא כינוי למאגרי נתונים ודפים שניתן להכנס ולסרוק אותם רק באמצעות שימוש בטפסים, סיסמאות או מנגנוני ניווט אחרים ושאינם יכולים להכנס לאינדקס על ידי סריקת קישורים.

על פי הלוי, בעוד שברשת האינטרנט הרגילה (או הרדודה) יש 5 מיליארד דפי אינטרנט, ייתכן שברשת האינטרנט העמוקה ישנה כמות דפים גדולה יותר פי 500 (!!!) גוגל סורקת כיום את הרשת העמוקה בעזרת מנגנון חיפוש במאגרי מידע שאינו כל כך יעיל. דרך נוספת ויעילה הרבה יותר לחקור את הרשת העמוקה היא באמצעות חיפוש סמנטי.

גוגל מנסה מגוון של שיטות חיפוש על מנת להתמודד עם הבעיה של הרשת העמוקה. ייתכן שהפתרון לא מצוי בשיפור מנוע החיפוש הנוכחי אלא בבניית שיטת חיפוש חדשה לגמרי. כאמור הלוי מוביל צוות של מומחים שמנסה ובוחן מגוון שיטות. יאהו! שהיא המתחרה הגדולה ביותר של גוגל (לפחות בחו"ל, בארץ כמעט ולא משתמשים במנוע החיפוש הזה שמתקשה להביא תוצאות מדויקות בעברית) גם נמצאת במירוץ לפיתוח כלי לחיפוש ברשת העמוקה והיא אף מקדימה את גוגל כיוון שהיא אוחזת ב-Search Monkey שהוא מנוע חיפוש סמנטי מתקדם שכבר נמצא בשימוש.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

מיקרו בקרים

הפעלת מסך oled קטנטן עם esp32

יצירת מערכת מולטימדיה שלמה בגודל של בול דואר עם מיקרובקר ובעלות של דולרים בודדים. וגם על הדרך נלמד על ת׳רדים

גלילה לראש העמוד