גוגל משחררת את Chrome Frame – פלאגין למשתמשי אינטרנט אקספלורר

האם נמצא הפתרון לאינטרנט אקספלורר?

גוגל הודיעה באופן רשמי על Chrome Frame, פלאגין למשתמשי אינטרנט אקספלורר שיאפשר את כל היכולות המתקדמות של כרום: מנוע הג'אווהסקריפט החדש, תמיכה משופרת ב-HTML 5 ויכולת רינדור של דפים לפי התקן. כל שמשתמש אינטרנט אקספלורר יצטרך לעשות זה להתקין את הפלגין (בדומה לפלגין פלאש או כל פלגין אחר). על המפתח להכניס שורה בקוד שתוודא שאם למשתמש יש את הפלגין, הפלגין ירנדר את העמוד לפי המנוע של כרום ולא המנוע המוזר של אינטרנט אקספלורר.

מפתחי הרשת כמובן באקסטזה. מי שלא התייסר בעבודה מול אינטרנט אקספלורר המוגבל והעלוב לא יכול להבין מדוע רוב המפתחים עולצים כאשר שביב של פתרון מתגלה באופק. פתרון שישחרר אותנו מעריצות דפדפן האימים הזה.

השאלה הגדולה – האם זה יתפוס?

התקנת פלגין היא אמנם יותר קלה בהרבה מהחלפת דפדפן אך עדיין אינה מאד טריוויאלית. אם גוגל ואתרים רבים אחרים יטמיעו את הפלגין באתרים שלהם, יש סיכוי גבוה שיותר ויותר משתמשי אקספלורר יטמיעו אותו וכך המפתחים יוכלו להנות מהיתרונות שלו. גוגל כבר צועדת בכיוון כאשר היא הודיעה בבלוג המפתחים של Google Wave על עך ש-wave תתמוך רק בכרום ושועל האש ולא באינטרנט אקספלורר שלא ישתמש בפלגין.

גם אם זה לא יתפוס, יש כאן פתרון חשוב למפתחים מתקדמים שמשתמשים ב-HTML 5 לאפליקציות שלהם. בהנף פלגין גם משתמשי הדפדפן העתיק אקספלורר 6 יוכלו להשתמש באפליקציות המתוחכמות ביותר. כמו כן, ליזמים עם תקציב מצומצם יש אפשרות לחסוך הון רב על פיתוח לאקספלורר 6,7 ו-8.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

גלילה לראש העמוד