דרופל 7 יצאה לאוויר העולם

סקירה על דרופל 7 ועל השינויים שיש בין דרופל 7 לדרופל 6 - מבחינת הממשק וכן מבחינת הפיתוח וה-API.

דרופל, למי שלא היה כאן בשנים האחרונות, היא מערכת CMS חזקה אשר על הארגונים שמשתמשים בה ניתן למנות את ממשלת ארצות הברית וגם ממשלת ישראל. עם דרופל ניתן לעשות כמעט הכל – מאתרים פשוטים ועד אפליקציות מורכבות. השימוש בדרופל יכול לחסוך שעות פיתוח רבות מאד. גרסתה השישית של דרופל יצאה לאוויר העולם בפברואר 2008 ומאז היא ביססה את מעמדה כ-CMS חזק מאד שיכול לשרת גם ארגונים גדולים.

גרסתה השביעית של דרופל יצאה באופן רשמי, לאחר כמה גרסאות בטא וגרסת RC.

התקנת המערכת שונה במעט, כיוון שכעת דרופל עובדת עם PDO אנו נדרשים להכניס מערך שיגדיר את מסד הנתונים שאיתו נעבוד ב-settings.php:


$databases = array();
 $databases['default']['default'] = array(
    'driver' => 'mysql',
    'database' => 'drupal7',
    'username' => 'ran',
    'password' => '123456',
    'host' => 'localhost',
    'prefix' => '',
    'collation' => 'utf8_general_ci',
  );

מתוך ההתקנה של דרופל 7
מתוך ההתקנה של דרופל 7

הדבר הראשון שיתגלה לאחר ההתקנה הוא מסך עריכה מרשים כבר בפרונט אנד שמזכיר את Joomla למי שמכיר.

מסך עריכה בפרונט אנד
מסך עריכה בפרונט אנד

בדרופל אין יותר מסך admin אלא כל השליטה והבקרה נמצאים בעצם בפרונט אנד. דרכו ניתן לבצע הכל.

מודול CCK הותיק והחשוב כבר נמצא היום בליבה (אין גרסה 7 ל-CCK). ולפיכך כל הפונקציונליות שלו זמינה מההתחלה:

CCK בדרופל 7
CCK בדרופל 7

לעומת זאת, את מודול views יש להתקין בנפרד, חייבים להתקין איתו גם מודול חדש בשם Chaos tool suite שמכיל מספר כלים שימושיים למפתחים. במודול Views יש מספר שינויים חשובים אך הם לא אמורים להפריע למי שמכיר את Views לעבוד איתו. Views נותן גמישות יותר גדולה בעוד כמה פרמטרים.

Views בדרופל 7
Views בדרופל 7

מפתחי דרופל יגלו שההמעבר מפיתוח מודולים מדרופל 6 לדרופל 7 אמור להיות חלק יחסית. אני לא הולך לסקור כאן את כל השינויים שיש בין דרופל 6 לדרופל 7 (יש מסמך המיועד למפתחים שמסביר את כל השינויים). בדרופל 7 מחייבים אותך לספק את כל שמות הקבצים של המודול בקובץ ה-info.. בנוסף לא מעט מה-hookים השתנו – חלק דרמטית (כמו ה-nodeapi) וחלק לא. ב-API של דרופל יש תיעוד מצויין לכל ה-Hooks והפונקציות החדשות.

המהפיכה האמיתית בדרופל 7 היא הטמעת ה-PDO ומתן אפשרות לעבוד לא רק עם מסד נתונים מסוג MySQL, בנוסף, בדרופל 7 יש תמיכה טבעית בריבוי מסדי נתונים – דבר שמגדיל את היכולת של דרופל לגדול מבחינת משתמשים וקיבולת מידע. אני מניח שהמעבר עבור מפתחים יהיה קשה יותר מעבור וובמסטרים, אבל זה לא תמיד ככה?

לחובבי ספריות ה-JavaScript צפויה הפתעה בדמות הפעלה דיפולטיבית של jQuery במוד no-conflict באופן שמקל מאד על שילוב ספריות אחרות במערכת שיש בה jQuery. גרסת ה-jQuery הנתמכת מתעדכנת כמובן לגרסה 1.4.

לסיכום, מי שמכיר את דרופל לא יתקשה למצוא את דרכו במערכת. המערכת החדשה אמורה להקל על המתחילים בתחום את העבודה על דרופל. הממשק החדש מאד אינטואטיבי ונעים ועושה צעד חשוב בתחום. האם לעבור? אני בדרך כלל לא ממהר לשדרג את המערכת שלי, אך השדרוג של דרופל 7 נעשה בחוכמה וחלק גדול מהמודולים החשובים כבר נמצאים בגרסה 7. אם אתם בונים אתר חדש, כדאי לשקול ולעבור כמה שיותר מהר למערכת החדשה.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

DALL·E 2023-10-21 22.28.58 - Photo of a computer server room with red warning lights flashing, indicating a potential cyber threat. Multiple screens display graphs showing a sudde
יסודות בתכנות

מבוא לאבטחת מידע: IDOR

הסבר על התקפה אהובה ומוצלחת שבאמצעותה שואבים מידע מאתרים

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

גלילה לראש העמוד