האם חזון אחרית הימים הגיע? אינטרנט אקספלורר הולך לעולמו?

האם אפשר לפתוח את השמפניה? התשובה היא שלא ולהיפך: זה רק נהיה יותר גרוע.
אמולציה של דפדפן ספרטן

אמ;לק: לא, וזה יותר גרוע. תודה רבה מיקרוסופט.

אתמול בלילה כבר הפייסבוק שלי טירטר בהתרגשות רבה: מסתבר ש-ZDnet (שזה אתר חדשות טכנולוגי מכובד) פרסמו שמיקרוסופט קיבלו החלטה שלא להוציא גרסה חדשה של אינטרנט אקספלורר יחד עם חלונות 10 אלא ליצור דפדפן חדש לחלוטין ששמו יהיה Spartan.

מי שמכיר קצת את פרופיל הפייסבוק שלי או את פרופיל הטוויטר יודע שאני, כמו המון מפתחי ווב, שונא את אינטרנט אקספלורר בעוצמה רבה. גם בגרסה החדשה ביותר שלו, הדפדפן המחליא אוחז בלא מעט באגים, חוסר תאימות לתקנים ואיטיות מחרידה של מנוע ה-JavaScript שלו. כתוצאה מכך, אני ואחרים נאלצים למצוא פתרונות ייחודיים לדפדפן. בעקבות ריבוי הגרסאות של הדפדפן וחוסר היכולת שלו לעדכן את עצמו, יש צורך בהתאמת האתרים לגרסאות עתיקות יומין של אינטרנט אקספלורר. במיוחד בשוק הארגוני. זו הסיבה שלא מעט מפתחים מתעבים את הדפדפן. בעקבות המפתחים והגיקים המתעבים את הדפדפן, גם הקהל עצמו נכנע לבסוף לשלל הבדיחות והירידות שיש ברשת סביב הדפדפן הנתעב ואחוז השימוש בו יורד דרמטית. אפילו בישראל. המקום היחידי שיש, כרגע, רוב למשתמשי אינטרנט אקספלורר הוא בקרב המשתמשים שהעבודה שלהם מכריחה אותם להשתמש בשיקוץ ובקרב הזקנים בבתי האבות.

בכל מקרה, בכתבה נכתב בפירוש שמיקרוסופט החליטה להפטר מאינטרנט אקספלורר ולא להוציא גרסה חדשה.

ביל גייטס: רן בר-זיק, אני נכנע
ביל גייטס: רן בר-זיק, אני נכנע. מקור: יואב חיים

בשלב הזה בבית משפחת בר-זיק היו צריכים לפתוח את השמפניה שאני שומר מזה 20 שנה לרגע הזה. אבל השמפניה תשאר סגורה לצערי. מעיון בכתבה מסתבר שאינטרנט אקספלורר לא הולך לשום מקום. הוא יופץ יחד עם חלונות 10 לשם 'תאימות אתרים'.

הדפדפן החדש הוא בעצם אותה גברת בשינוי אדרת. שמו יהיה Spartan אבל מתחת לשם וללוגו החדשים יהיה לו את אותו מנוע טרידנט רקוב של אקספלורר ואת אותו מנוע Chakra JavaScript engine שהיה מעולה בגרסה 9 אבל נופל משמעותית בביצועים שלו משאר המנועים של הדפדפנים בשנת 2014. ושאני אומר משמעותית אני מתכוון למשמעותית: הנה מבחן ב-jsPerf שמראה את זה. וכן, אני יודע שזה לא אינדיקטור מוצלח אבל אני סובל מספיק מהביצועים של אקספלורר 11 בשביל לדעת שהמנוע שלהם קקמייקה.

אז מה נקבל? במקום דפדפן עלוב אחד מבית מיקרוסופט, נקבל שניים. במקום אלטרנטיבה אמיתית ונדרשת לכרום ולוובקיט, אנו נקבל עוד גרסה עקומה של אינטרנט אקספלורר שנשען על טרידנט וצ'אקרה, אבל יקראו לה בשם אחר. והכי גרוע: במקום להתאים את האפליקציות שלנו לאינטרנט אקספלורר 8,9,10 ו-11, נצטרך להתאים אותו לעוד שני דפדפנים: אינטרנט אקספלורר 11 בגרסת חלונות 10 ו-Spartan, אם זה יהיה השם של התועבה החדשה.

אמולציה של דפדפן ספרטן
this is madness! This is spartan!

סביר מאוד להניח שהמשתמשים הארגוניים ימשיכו להשתמש באינטרנט אקספלורר לעוד שנים רבות. ומה עם הזקנים, העלובים והמסכנים שמשתמשים במה שמיקרוסופט נותנת להם? הם ישתמשו ב'spartan' (אם באמת יקראו לו ככה). ומפתחי הווב? ימשיכו לקלל.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

גלילה לראש העמוד