הקוד הפתוח מתעורר לחיים חדשים בישראל

הביקוש למתכנתים ולוובמסטרים שמתמצאים במערכת דרופל הולך וגובר.

לא מזמן פורסם מאמר בשם מניפסט החומוס ובו האשמה חד משמעית מפי מייקל אייזנברג, אחד מבכירי תעשיית ההון סיכון בארץ. תמצית ההאשמה הוא: ישראל מכורה למיקרוסופט ולפיכך מאבדת את הבכורה והחדשנות. רוב המהנדסים, המתכנתים ובכלל מי שעוסק בפיתוח בוחרים (או שבוחרים בשבילם) טכנולוגיה של מיקרוסופט בעוד שעולם הקוד הפתוח מציע חלופות זולות ומהירות לפיתוח ובכך ישראל נשארת מאחור.

למרות שיש מוצרי קוד פתוח רבים – בתחום החומרה, בתחום הטלפוניה ובתחומים רבים אחרים, אני עובד ופועל בתחום האינטרנט. בזמן האחרון יש התעוררות של ממש בכל נושא הקוד הפתוח בישראל ובמיוחד אתרים המבוססים על קוד פתוח. מערכת כמו וורדפרס וג'ומלה מאפשרות לבנות אתרי תוכן קטנים במהירות מסחררת ולמפתחי PHP לבנות להם מודולים ותוספים על מנת להרחיב את הפונקציונליות שלהם.

דרופל היא אחת המערכות הראשונות שאני מכיר שהגיעו לרמת ה-Enterprize. לרמה שאפשר להסתמך עליה במיזם. ציינתי את היכולות של דרופל אטריום אל מול שיירפוינט במאמר קודם. אבל אני כן רוצה להרחיב את הדיבור על מערכת דרופל עכשיו – כאשר עוד ועוד ארגונים, חברות וממשלות (כולל ממשלת ישראל) בוחרים בדרופל לבניית אתרי אינטרנט מורכבים או אפליקציות.

דוגמאות לכך לא חסר, מאתר הבית הלבן שנבנה כולו בדרופל, דרך אתר ממשל זמין שנבנה לא מזמן בדרופל ועוד מגוון עצום של אתרים כולל המיזם האישי שלי שעבורו בחרתי בפתרון של דרופל.

הדרישה למפתחי דרופל בעולם רק עולה עם השנים ועולה באופן דרמטי. בישראל עצמה יש דרישה גדולה למפתחי דרופל וכרגע הדבר היחיד שמגביל את התפשטותה של דרופל היא מחסור עצום במתכנתים שמכירים דרופל ובוובמסטרים שיודעים להפיק ממנה את המירב.

במאמר על בחירת קורס ללימוד בניית אתרים הזהרתי כנגד לקיחת קורסים שמלמדים דרופל באופן שטחי. אך ישנם קורסים נפלאים שמלמדים דרופל באופן מלא ומקיף. אחד מהם הוא הקורס המאד מקיף של פרקטיקול, שוחחתי עם היוזם שלו וקראתי חזור וקרוא את הסילבוס ומדובר בקורס מומלץ הן עבור וובמסטרים והן עבור מפתחים מנוסים.

חשוב לי להדגיש שאני לא מקבל שום הטבה/כסף תמורת ההמלצה הזו. כמפתח דרופל אני מקבל שוב ושוב הצעות עבודה שונות ואני מודע לדרישה הגדולה בתחום ולמחסור הגדול במפתחי דרופל. אם אתם חושבים על להכנס לתחום – זו יכולה להיות אפשרות שחבל לפספס.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

יסודות בתכנות

מספרים בינאריים בקוד

איך, ויותר חשוב למה, משתמשים במספרים בינאריים בתכנות? גם בפייתון ובג׳אווהסקריפט?

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

גלילה לראש העמוד