מנוע JavaScript V8 בגוגל כרום מבשר על העתיד

גוגל משחררת אתר המדגים באופן משכנע מאד את כוחו של גוגל כרום.

גוגל השיקה אתר שנקרא Chrome Experiment שבו יש דוגמאות מרשימות ביותר לכוחו של מנוע ה-JavaScript של כרום. כידוע, גוגל כרום מכיל בתוכו מנוע JavaScript חדשני שמריץ ביעילות ובמהירות סקריפטים ומאפשר ליצור JavaScript שיבצעו דברים מדהימים ביופיים. כיוון שכרום הוא בקוד פתוח, השינויים במנוע ה-JavaScript המהיר של כרום זולגים גם לדפדפנים אחרים ובייחוד לשועל האש.

באתר יש מספר אפליקציות JavaScript הכוללות דוגמאות מרשימות במיוחד לכוח המנוע של גוגל כרום. כל דפדפן אינטרנט (אולי חוץ מאינטרנט אקספלורר) יכול להריץ אותן, אבל בגוגל כרום הן רצות מהר ובאופן יפהפה. בבלוג שלה, גוגל קוראת לעוד מפתחים לשלוח 'ניסויים' כאלו שיפורסמו באתר.

המנוע החדשני של גוגל כרום והדגש של כרום (ולא רק הוא) על מהירות בנושא ה-JavaScript מסמנת לדעתי את הקו החדש של אתרים ושירותים המבוססים על אפליקציות JavaScript שנשענות על ספריות כגון jQuery ומאפשרות להגיע לתוצאות מדהימות בהשקעת מינימום של משאבים. בדיוק כמו שפלטפורמות כגון מדיה-וויקי ו-WordPress שבישרו את הגל של ווב 2.0, כך היכולות החדשות של ה-JavaScript יפרצו את הדרך עבור הטרנד הבא – אינטרנט מהיר, קל משקל שנמצא בכל מקום.

כמובן שמדובר בדעתי בלבד ויש כאלו שחושבים אחרת, עליהם ניתן למנות את מיקרוסופט, שבהודעה לעיתונות ששיחררה לא מזמן היא טענה שהחשיבות שנותנים למנוע ה-JavaScript היא גבוהה מדי. כמובן שימים יגידו מי צודק, מיקרוסופט או גוגל. אני מהמר על גוגל.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

גלילה לראש העמוד