מסע בזמן – הממשלה חוזרת לשנות ה-90

שירות חדש של ממשלת ישראל שעלה יותר ממיליון שקל, משתמש בטכנולוגיה שעבר זמנה. כך מפתחים יישום של שנות ה-90 בשנת 2010.

למעלה ממיליון שקל (!!!) הושקעו במערכת חדשה של שידורים חיים מדיוני ועדות הכנסת, כך לפחות לפי כלכליסט. מערכת השידורים החיים נועדה להנגיש את הכנסת עבור אזרחי המדינה. בהודעה מזמינים את כלל אזרחי המדינה לצפות בהטמעה של המערכת החדשה באתר ועדת החינוך.
שכחתי לציין שההזמנה נועדה לאזרחי המדינה שמשתמשים בדפדפן האינטרנט מיקרוסופט אקספלורר, ואגב, אם עדכנתם לבטא של אקספלורר 9 אז גם לא עבורכם. לא אלו שמשתמשים באקספלורר 9 – אלא רק בגרסאות 6-8.

כמות רצינית ביותר מהגולשים (באתר אינטרנט ישראל אחוז משתמשי האקספלורר הוא מתחת ל-50 אחוז) לא יכולים להכנס ולראות את הדיונים בכנסת. וסביר להניח שלמעלה מחצי, כיוון שרוב הגולשים הצעירים יותר, המעודכנים והפעילים, אלו שצמאים לחידושים ומעורבים חברתית משתמשים בדפדפנים שהם לא אקספלורר. לבנות אתר אינטרנט שלא תומך בדפדפנים אחרים – כגון פיירפוקס, כרום/ספארי, אופרה וכן אינטרנט אקספלורר 9 בסוף שנת 2010 זו לא טעות – זו רשלנות מסדר גודל מביך.

לייצר תוכן וידאו שיכול להקרא אך ורק על ידי Windows Media Player זו יריה רצינית ברגל שאין לי מילים להסביר אותה. מי לכל הרוחות משתמש ב-Windows Media Player להפצת תוכן? אפילו לא מיקרוסופט. בעולם שבו וידאו מבוסס על HTML 5 הוא הטכנולוגיה החדשה ביותר ופלאש היא הטכנולוגיה הנפוצה ביותר, בחרו בממשלה שלנו דווקא בסרטונים מבוססי Windows Media Player. אלו שהרבה אנשים שמעדיפים שלא להשתמש ב-Windows Media Player לא יוכלו לראות אותם. אלו שמשתמשים במק, לינוקס או סתם סמארטפון או טאבלט לא יוכלו לראות אותם.
אפילו מיקרוסופט בעצמה (באתר msn שלה) לא משתמשת בטכנולוגיה הזו….

רק טבעי הדבר שהאתר של ועדת החינוך, שבו נעשתה ההטמעה הראשונה של שידורי ועדת החינוך, הוא אתר שגם הוא לא תומך כלל בדפדפנים שהם לא אקספלורר ובנוי בטבלאות (!).

בשנה האחרונה ממשל זמין בראשותו של השר מיכאל איתן דווקא עושה דברים מופלאים בכל הנוגע לאתרי אינטרנט שנועדו להיטיב את השירות לאזרח. בעלויות פיתוח נמוכות הם מצליחים להפיק אתרים יפים, שימושיים שמותאמים לכלל הדפדפנים. אולי הגיע הזמן שצוות הפיתוח של הקוד הפתוח בממשל זמין יספרו לשאר חבריהם מתהיל"ה שקיים עולם שהוא לא מיקרוסופט שם בחוץ וששנות ה-90, על העיצוב הטבלאי וה-Windows Media Player חלפו-עברו מן העולם.

אם אתם רוצים לראות בכל זאת את היישום, אתם מוזמנים לפתוח את מחשב ה-586 הנוצץ שלכם, להעלות את Windows 95 עם דפדפן האינטרנט המשוכלל אקספלורר 6 ולהכנס לאתר ועדת החינוך.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

SSG עם next

אחרי שלמדנו במאמר הקודם מה זה SSR והבנו שלא מדובר בקליע כסף שפותר את כל הבעיות שלנו, נלמד על SSG שיכול להקל על כמה מהבעיות של SSR.

גלילה לראש העמוד