הכנסות של 10 מיליארד דולר בשנה: מה הסוד של אפל?

אפל פרסמה את הרווחים שלה לשנת 2008 - 10 מיליארד דולר. מה הסוד שלה ומה אנו יכולים ללמוד מכך?

אני לא יודע אם לקטלג את זה תחת 'חדשות' או 'על רשת האינטרנט', אך יש פה ללא ספק עירבוב של דעה אישית. אפל, לדעתי האישית, היא חברה נוראית ואיומה. היא מזלזלת בלקוחות הנאמנים ביותר שלה, נוקטת במדיניות תקשורתית מחרידה, נוקטת בשיטת הגן הסגור בכל מה שקשור למוצרים שלה והתמחור שלה הוא גבוה ושערורייתי וזה עוד לפני שדיברתי בכלל על היחס לישראל בנוגע לאייפון

.

אבל עדיין, אפל היא סיפור הצלחה עסקי מסחרר. על פי הדוחות הכספיים שלה היא הכניסה בשנה האחרונה כ-10 מיליארד דולר עם מכירות אייפונים ואייפודים שנוסקות לשמים. אפילו עבדכם הנאמן רוכש לו אייפוד Touch ותוהה מתי האייפון יגיע בצורה מסודרת לארץ. מה הסוד של החברה הזו שמתנהלת בצורה שגורמת לחברת מיקרוסופט, שנואת נפשם של הגולשים, להראות כמו מלאך רחום?

הסוד הוא בממשק – ולא סתם בממשק אלא בעקרון שעומד מאחוריו – עקרון Keep It Simple, Stupid או בקיצור K.I.S.S. למי שלא מכיר את ארבעת עקרונות העיצוב הבסיסיים מדובר בעקרון עיצוב של פשוט – לא להעמיס תכונות מיוצרות ולשמור על הממשק נקי ויפה. מי שהשתמש ב Ipod Touch ובמערכת ההפעלה של מק יודע על מה אני מדבר – פשוט, אלגנטי והולך עם המשתמש במקום נגדו.

אפל היא בעצם דוגמא מצויינת לכולם, גם לבוני אתרי אינטרנט. אפל היא חברה שגרועה בכל פרמטר למעט העיצוב והממשק. יש יותר מדי אתרי אינטרנט בינוניים עם ממשק גרוע שלא מאפשר ללקוח לעשות מה שהוא רוצה או ממש בולם את הלקוח מלבצע פעולה באתר. אתרי האינטרנט הטובים והרווחיים הם אתרי אינטרנט שבדרך כלל הממשק שלהם פשוט.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

מיקרו בקרים

בית חכם עם ESPHome ו Home Assistant

הסבר על הום אסיסטנט, מערכת הקוד הפתוח לבית חכם ואיך לחבר אליה מיקרובקרים.

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

גלילה לראש העמוד