רשמים ראשוניים מאינטרנט אקספלורר 8

אינטרנט אקספלורר 8 יצא באופן רשמי. הגיע הזמן לבדוק אותו ולראות מה השתנה והאם שווה לטרוח ולהוריד אותו.

לא, אני לא בחנתי את אינטרנט אקספלורר 8 בפרוטרוט, לא העברתי אותו מבחני ACID אלו ואחרים ואני חושב שהתוצאות האלו לא ממש מעניינות. הרי לגולש הממוצע זה לא ממש משנה אם Internet Explorer 8 קיבל 79% ושועל האש קיבל יותר.

מה שיותר מעניין הוא להעביר את הרשמים הראשוניים שלי בתור משתמש פשוט ואת זה אעשה במאמר הזה.

הורדת אינטרנט אקספלורר 8

נכון לעכשיו מיקרוסופט לא דוחפת את אינטרנט אקספלורר 8 בעדכונים האוטומטיים שלה וגם אין לה תוכניות לעשות זאת בשלב הקרוב. על מי שמעוניין להוריד את אינטרנט אקספלורר 8 לגשת לאתר של מיקרוסופט ולבצע את ההורדה. ההורדה מהירה למדי וגם לא דורשת את תהליך האימות המסורבל שהורדת אינטרנט אקספלורר 7 דרשה

.

מהירות

בסופו של דבר, מה שהכי מעניין היא המהירות. למי שהשתמש באינטרנט אקספלורר 7 בלבד, השיקול נראה משני. אך האמינו לי שליד דפדפנים מתקדמים כמו כרום או ספארי 4.7, אינטרנט אקספלורר 7 נראה כמו עגלה ומעלה אתרי אינטרנט מ-א-ד ל–א–ט. הבשורה האמיתית היא שאינטרנט אקספלורר 8 הרבה יותר מהיר, אבל ממש מהיר יחסית לאינטרנט אקספלורר 7, אבל למרות טענותיה של מיקרוסופט הוא נראה כמו עגלה לעומת כרום או ספארי.

העלאת האתרים גם היא מהירה הרבה יותר מאינטרנט אקספלורר 7 ו-6. זה לא עושה אותו דפדפן אינטרנט מהיר, אבל הוא יותר טוב בהרבה משתי הגרסאות הצולעות הקודמות.

מראה

המראה עצמו קצת מאכזב ודומה מאד לאינטרנט אקספלורר 7. שום עניין וחידוש מצד אחד, מהצד השני מי שמכיר ורגיל לא יתבלבל.

תכונות חדשות

בסופו של דבר, רוב התכונות החדשות מתחבאות בכל מיני תפריטים ותת תפריטים והאמת היא שבתור משתמש רגיל לא הייתי מוצא את הידיים ואת הרגליים. האמת היא שבתור משתמש מתקדם יותר אינטרנט אקספלורר לא מעניין אותי עד כדי כך שאתחיל לחפור בעזרה שלו על מנת למצוא איך עושים שהתגיות יהיו צבועות בצבעים שאבחר (ואלוהים יודע למה בדיוק אני צריך את התכונה הזו). אבל יש אפשרות לכניסה לגלישה פרטית ששימושית במיוחד לאלו שרוצים לגלוש למקומות מפוקפקים ממחשבים שהם לא שלהם. קל להגיע לגלישה הפרטית הזו וגם נוח למחוק את כל ההיסטוריה.

ישנן עוד כל מיני תכונות של אבטחה מתקדמת שהסיכוי שתשתמשו בהן הוא כמו הסיכוי שלי לקבל את תואר מלכת היופי של אקוודור.

תאימות לאתרי אינטרנט

יצרתי כמה דפי אינטרנט לדוגמא ופתחתי אותם בדפדפן החדש. הבשורה היא שהוא יותר תואם לתקנים מאינטרנט אקספלורר 7 (שזו לא חוכמה גדולה במיוחד) מהצד השני, יש לו כמה מוזרויות משלו שאני בטוח שמפתחי אתרי אינטרנט יכירו יותר בהמשך. כבר זיהיתי למשל בעיות עם אלמנטים מרחפים (float). לחיוב אפשר לציין את תגית הקסם שמורה לאינטרנט אקספלורר 8 להציג את הדף לפי אינטרנט אקספלורר 7. תגית זו תאפשר לבעלי אתרים לוודא שאתר האינטרנט שלהם יראה טוב גם באקספלורר 8.

בדקתי מאה ומשהו אתרי אינטרנט בעברית שעובדים באופן תקין על אינטרנט אקספלורר 7 והם נראים תקינים על אינטרנט אקספלורר 8.

לסיכום

מי שמשתמש בדפדפני אינטרנט מתקדמים יותר לא יתפתה לבחור באינטרנט אקספלורר 8. כשאתה נוהג בפרארי מפוארת, אתה לא תבחר במאזדה 3. מהצד השני, מי שמשתמש באינטרנט אקספלורר 7 ו-6, יהנה מאד מאינטרנט אקספלורר 8 כי עבורו זה כמו לשדרג מסוסיתא מתפרקת למאזדה 3. אם אתם משתמשים באינטרנט אקספלורר, שדרגו עוד היום.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

ESP32 מאפס לילדים

מדריך ל-ESP32 לילדים ולהורים מאפס

אחד הדברים הכי כיפיים בעולם הוא תכנות ותכנות בעולם האמיתי – המפעיל אורות, ציוד אלקטרוני ומכשירים הוא מלהיב ממש. המדריך מיועד להורים שרוצים ללמד את הילדים שלהם לתכנת.

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

גלילה לראש העמוד