שועל האש גרסה 3.5 – מה חדש למפתחים?

איזו תכונות יש בשועל האש החדש שרלוונטיות למפתחי אינטרנט ובוני אתרי אינטרנט?

סוף סוף גרסה 3.5 של שועל האש יצאה באופן רשמי למליוני משתמשים. בעוד שב-ynet ובמקומות נוספים יש הסברים מפורטים על השינוי שיש מבחינת המשתמשים, גרסת 3.5 טומנת בחובה גם שינויים עבור מפתחי אתרי אינטרנט שיהיו מסוגלים ליצור אפליקציות אינטרנט יותר עשירות ומעניינות.

ג'אווהסקריפט – חלק גדול מהרשת המודרנית והעתידית תתבסס על יישומי ג'אווהסקריפט. בעוד מנוע V8 החדש של כרום הוא ללא ספק עדיין המנוע החזק והמרשים ביותר שיש היום. שועל האש נותן תשובה טובה בדמות TraceMonkey, המספק ביצועים חסרי תקדים עם יישומי הרשת המורכבים של היום. Firefox 3.5 מהיר יותר מפי שתיים מאשר Firefox 3 ופי עשר מאשר Firefox 2 (לא שזו חוכמה גדולה). יישומי הג'אווהסקריפט של כל מפתח יראו טוב בהרבה על שועל האש מעכשיו.

תמיכה ב- HTML 5 canvas – התמיכה ב-canvas משתפרת וכוללת גם פיצ'רים מיוחדים יותר. מעכשיו למשל ניתן להכנס לחלק על HTML 5 באינטרנט ישראל ולראות את כל הדוגמאות כמו שצריך (אם יש לכם אינטרנט אקספלורר, אל תטרחו).

תמיכה ב-ogg theora – סוף סוף דפדפן אופרה לא עומד לבד במערכה ושועל האש מצרף תמיכה בשילוב ווידאו ואודיו באופן אינהרנטי באמצעות תגיות בלבד בדף האינטרנט. אם עד כה היינו צריכים פתרונות של צד שלישי להטמעת וידאו בדף האינטרנט (כמו פלאש), עכשיו נעשה צעד חשוב לכיוון של הטמעת וידאו ואודיו ישירות בדף האינטרנט בפורמט פתוח וקל.

location API – אפשרות לקבל מהמשתמש מידע על המיקום שלו ולהשתמש במידע באפליקציות האינטרנט שלך או באתר האינטרנט שלך.

ללא ספק שועל האש 3.5 מהווה קפיצה חשובה קדימה עבור דפדפן האינטרנט הפופולרי הזה. נקווה שהוא ימשיך ויהפוך לדפדפן הפופולרי ביותר בעולם (ובישראל) על מנת שכולם יוכלו להנות מיתרונותיו.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

יישום של nonce על מנת להגן מפני התקפות injection

בפוסט הקודם הסברתי על hash עם CSP על משאבי inline – שזה נחמד ומעולה אבל פחות ישים בעולם האמיתי שבו בדרך כלל התוכן ה-inline (בין

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

גלילה לראש העמוד