מדריך CSS3 – הטמעת פונטים באינטרנט אקספלורר 8 ומטה

הסבר על הטמעת פונטים באתרי אינטרנט שיראו היטב גם בדפדפני אינטרנט אקספלורר 8 ומטה.

במאמר הקודם למדנו כיצד לבצע הטמעת פונטים באמצעות CSS3 בקלות ובמהירות. ברם אולם, בעולמנו המושלם קיימים לא רק דפדפנים מתקדמים אלא גם דפדפני אינטרנט אקספלורר מגרסה 8 ומטה שאינם תומכים בהטמעת פונטים באופן תקני אלא מיישמים את הדרך הקטנה והעלובה שלהם להטמעת פונטים.

אני חושב שבמקרים של הטמעת פונטים, אין טעם לשבור את הראש על הטמעה יפה שלהם בגרסאות עתיקות יומין של אינטרנט אקספלורר. כלומר, אם אתה משתמש באינטרנט אקספלורר 8 – מגיע לך. אבל אני כמובן לא קיים בעולם הזה לבד. בעולם הזה יש גם מנהלי פרויקט ומנכ"לים שמקפידים להשתמש באינטרנט אקספלורר מהגרסה העתיקה ביותר והם, שבת'כלס חותמים על הצ'ק, רוצים לראות פונט. אז בואו ונתקין להם פונט כדי שיראה על האינטרנט אקספלורר המחורבן שלהם.

איך עושים את זה? נקודת ההנחה היא שיש לנו פונט חביב. הפונט שהשתמשנו בו במאמר הקודם הוא Graublau החביב והחופשי לשימוש. מדובר בקובץ מסוג otf ששמו בישראל הוא GraublauWeb.otf (להורדה). אינטרנט אקספלורר 8 ומטה לא מקבל את פורמט otf ולפיכך עלינו להמיר את קובץ ה-otf לקובץ eot שנשתמש בו בגרסאות אקספלורר הרלוונטיות. אפשר להוריד את קובץ ה-eot שזמין לעתים במקומות שבהם הפונט בגרסתו הרגילה זמין ואפשר להמיר אותו באתרים שונים – למשל זה: http://www.fontsquirrel.com/fontface/generator. אחרי שהמרנו יש לנו קובץ עם סיומת eot. את הקובץ הזה נציב באופן הבא:


@font-face {
    font-family: 'GraublauWebRegular';
    src: url('graublauweb-webfont.eot');
    src: url('graublauweb-webfont.eot?#iefix') format('embedded-opentype'),
         url('graublauweb-webfont.ttf') format('truetype');
    font-weight: normal;
    font-style: normal;
}

ואז אפשר להשתמש בשם הפונט כרגיל, כמו בכל המקרים. ולראיה:

Hi! I am paragraph and I can be seen in another font at IE8 and IE7!

וזה הכל!

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

גלילה לראש העמוד