איך אתר האינטרנט שלכם נראה במקינטוש או לינוקס?

שני כלי עזר חינמיים וקלים לשימוש שמסייעים למפתחי אינטרנט לבדוק איך אתרי האינטרנט שלהם נראים בסביבות עבודה שונות.

אחת הבעיות הקשות שעומדות בפני מפתחי אתרי אינטרנט או בוני אתרי אינטרנט היא בדיקת אתר האינטרנט על מגוון דפדפנים. גם אם בונה אתר האינטרנט בונה אותו בתאימות מלאה לתקנים המחמירים ביותר, עדיין יש סיכוי גבוה שהוא לא יראה היטב בדפדפנים המובילים: אינטרנט אקספלורר 6, 7 ושועל האש. שלא לדבר על דפדפנים אחרים כגון כרום, ספארי וכמובן אופרה המחמיר.

אלו שמתעניינים רק בהתאמה לדפדפנים המובילים, מתקינים את Multiple IE שמאפשר התקנת כמה גרסאות של אינטרנט אקספלורר ויחד עם שועל האש שניתן להתקינו בנפרד ובמקביל בודקים את אתרי האינטרנט שלהם. עבור אלו שצריכים אתרי אינטרנט שמותאמים לדפדפנים אחרים פתוחה האפשרות להתקין את השאר ולבדוק.

אך באתרי אינטרנט יותר מורכבים או עם לקוחות שהם יותר מבינים, יש צורך לבצע גם בדיקה בפלטפורמות אחרות מלבד XP או ויסטה. זה מאד מתסכל לעמוד בפני לקוח שאומר "זה נראה רע" כשאתה רואה שאצלך הכל בסדר וגם בסביבת הטסטים שלך הכל בסדר אך בגלל שאצלו יש אפל או לינוקס הוא לא רואה היטב את אתר האינטרנט. בשביל זה יש שני כלים שמסייעים לי מאד גם להוכיח ללקוח שהאתר נראה היטב בכמה שיותר פלטפורמות – ללא צורך בהתקנה.

הראשון הוא Browsrcamp שהיתרון המרכזי שלו שהוא מהיר מאד, הוא מראה בשניות איך אתר האינטרנט שלך נראה במקינטוש ובספארי (הגרסה היציבה האחרונה). אם התאמת את אתר האינטרנט שלך לכרום סביר מאד להניח שהוא יראה מצויין גם במערכת ההפעלה של מקינטוש.

השני הוא אפילו יותר מקיף ומציג מערכות הפעלה כמו BSD (יוניקס) ולינוקס וכמובן ווינדוס ומקינטוש והמון המון דפדפני נישה כמו קמינו, סימונקי. גרסת החינם שלו יותר איטית ואפילו איטית יותר בשעות העומס אבל זה כלי נהדר לשימוש במיוחד בכל מני מערכות הפעלה/דפדפנים מוזרים. בדקתי את אינטרנט ישראל כמובן והוא נראה נפלא. שמו הוא browsershots.

חשוב לציין כי כל הכלים לעיל נותנים Screenshots ואינם מכונות וירטואליות, כך שאם אתם רוצים לבדוק תפקוד של אפליקציה, תצטרכו כלים אחרים.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פיתוח ב-JavaScript

Axios interceptors

תכנון נכון של קריאות AJAX באפליקציה ריאקטית וניהול השגיאות או ההצלחות עם פיצ׳ר נחמד של axios

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

גלילה לראש העמוד