סנוב, את כלי המפתחים של כרום ניסית?

סקירה והסבר על כלי המפתחים המצויין של גוגל כרום - הכוכב העולה החדש בשמי הדפדפנים

כיום כל דפדפן (כמעט) מתהדר בכלי מפתחים משלו. לאינטרנט אקספלורר 9 יש כלי מפתחים נוצץ משלו, לפיירפוקס יש את פיירבאג הגאוני, לאופרה יש את דרגונפליי ואפילו ספארי מתהדר ב-Web Inspector. כרום הוא דפדפן שבזמן האחרון הופך ליותר ויותר פופולרי עם קצב שחרור גרסאות מסחרר. חלק מהגרסאות עורכות גם שינויים מקיפים בכלי המפתחים של כרום. כלי המפתחים שלו הוא מאד ראוי ושווה להשקיע בו מעט זמן על מנת להכיר אותו.

על מנת להפעיל את כלי המפתחים, אפשר ללחוץ על ctrl+shift+j. אפשר גם לחפור בתפריטים שלו ולמצוא אותו. איך שנפתח אותו יתגלה בפנינו תפריט עליון מאד ברור ונקי:

סרגל הכלים של כלי המפתחים
סרגל הכלים של כלי המפתחים

Elements

זה בעצם ה-inspector המאד קל לשימוש של כרום. כל מה שצריך זה ללחוץ על זכוכית המגדלת מצד שמאל למטה, לבחור את האלמנט ולשנות אותו – בדיוק כמו בפיירבאג! איך משנים? בוחרים את האלמנט עם זכוכית המגדלת, בצד שמאל יש את התכונות השונות, אפשר לשנות או להוסיף תכונות בקלות – פשוט בוחרים תכונה ומשנים אותה או לוחצים tab על מנת ליצור תכונה חדשה. יש auto complete לתכונות שמחייב אותך ללחוץ על אחד החצים שמאלה או ימינה כדי לבצע את ההשלמה.

Resources

ה-Resources הוא אחד הכלים החשובים כיוון שהוא מאפשר לנו גישה לא רק לתמונות, לסקריפטים, לעוגיות ול-Sessions, אלא גם למאגרי מידע נוספים שבדרך כלל אין אליהם גישה – כמו למשל web storage לסוגיו (session ו-local) ולמסדי הנתונים הלוקליים שניתן להתקין כחלק מ-HTML 5.

Resources עם הדגמה של local storage
Resources עם הדגמה של local storage

Network

ה-Network יכול להראות לנו את המשאבים שניצלנו – כולל תמונות ואם הן הגיעו מה-cache, אבל מה שחשוב ב-Network הוא בדיקת בקשות ה-AJAX השונות כאשר לחיצה על כל בקשת AJAX מאפשרת לנו לבחון את הבקשה כולל מה שנשלח ומה שהתקבל. על מנת לסנן את המשאבים השונים (כולל AJAX ו-Websockets) אנו יכולים לבחור בתחתית הכלי איזה סוג משאב אנו רוצים. עבור AJAX עלינו לסמן את XHR:

בדיקת בקשת AJAX
בדיקת בקשת AJAX

Scripts

כאן נמצא הדיבאגר של כרום. דיבאגר JavaScript פשוט מאד שכל מי שיודע להפעיל דיבאגר של פיירפוקס ידע להפעיל אותו. שימו לב שה-BreakPoints שם הן כחולות משום מה.

TimeLine

זה כלי מגניב במיוחד שמאפשר לכם לראות מה בדיוק רץ על המחשב בלשונית הזו. על מנת להפעיל את התכונה יש ללחוץ על רקורד (בתחתית המסך):

TimeLine
TimeLine

ברגע שאתם מריצים אותו, הכלי מראה לכם בדיוק רץ על המחשב וכמה זמן לוקח לו לרדת, לרוץ ולהתרנדר, כאשר מציגים את ההשפעה לא רק על הזמן אלא גם על הזכרון ועל המשאבים. מדובר באחד הכלים החזקים ביותר שאני מכיר לבדיקת זליגות זכרון ושאר דרעק שקורה בצד הלקוח.

Profiles

מדובר בפרופיילר רגיל של JavaScript. למי שלא יודע, פרופיילר גם הוא מראה לכם מה רץ על המחשב שלכם מבחינת JavaScript. על מנת להפעיל אותו, יש ללחוץ על כפתור הרקורד בתחתית המסך. בסיום ההקלטה הפרופיילר יראה לכם כל פונקציה שרצה ב-JavaScript עם פירוט מלא שלה. מאד שימושי לדיבאגינג ולבדיקת ביצועים.

Audits

זה פיצ'ר מגניב במיוחד של כלי המפתחים של כרום. הוא מאפשר לכם לעשות בדיקה מהירה של האתר ולקבל המלצות בנוגע לשיפורים בצד השרת שיאפשרו לאתר להיות מהיר יותר. על מנת להפעיל אותו, יש ללחוץ על Run. אפשר לבקש ממנו לטעון שוב את הדף לבדיקה מתחילת טעינת הדף.

Audits
Audits

הדו"ח המתקבל מפורט וקל לקריאה. לא חייבים למלא את כל ההמלצות שיש בו – אבל בטח שכדאי לעשות כן.

Console

על הקונסולה של כרום (וקונסולות אחרות) הסברתי במאמר קודם.

לסיכום – שווה לבדוק ולהכיר את כלי המפתחים של כרום, גם אם אתם אוהבים את פיירבאג. כלי פיתוח נוסף ואלטרנטיבי יכול לא רק לפתור בעיות שמתעוררות רק בכרום אלא גם לתת כלים חדשים ועדיפים למפתחי אינטרנט.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

פיתוח ב-JavaScript

Axios interceptors

תכנון נכון של קריאות AJAX באפליקציה ריאקטית וניהול השגיאות או ההצלחות עם פיצ׳ר נחמד של axios

גלילה לראש העמוד