שתי תגיות HTML נדירות אך שימושיות להפליא

NOBR ו-WBR הן תגיות שממעטים להשתמש בהן וחבל, שתי תגיות נדירות אלו יכולות לחסוך זמן רב לכל מי שבונה מיני-סייט עם טקסטים פרסומיים.

שתי תגיות שימושיות להפליא שממעטים להשתמש בהן הן WBR ו-NOBR. שתיהן אינן תקניות מבחינת ה-W3C וכנראה שגם לא יהיו תקניות בתקן HTML 5 אך כמעט כל דפדפני האינטרנט תומכים בהן והן יכולות להיות מאד שימושיות באתר אינטרנט שיש בו טקסטים ארוכים שאסור שיישברו או שצריך שבירה.

על מנת להבין מה התפקיד שלהן, בוא ונניח שיש לנו אתר אינטרנט עם טקסט בעל משפטים ארוכים כמו למשל הטקסט הזה:

אתר אינטרנט טוב הוא אתר אינטרנט שבנוי היטב, אתר אינטרנט שנבנה היטב הוא אתר אינטרנט שנבנה על ידי בונה אתרי אינטרנט שיודע לבנות אתר אינטרנט. באתר אינטרנט אסור שיהיה ספאם אבל הטקסט הזה שמוצב באתר האינטרנט על ידי בונה אתר האינטרנט נראה כמו ספאם.

נניח שאני מעוניין שהטקסט הנלוז לעיל לא יישבר, כל מה שעלי לעשות זה להקיפו בתגית <nobr>.

אתר אינטרנט טוב הוא אתר אינטרנט שבנוי היטב, אתר אינטרנט שנבנה היטב הוא אתר אינטרנט שנבנה על ידי בונה אתרי אינטרנט שיודע לבנות אתר אינטרנט. באתר אינטרנט אסור שיהיה ספאם אבל הטקסט הזה שמוצב באתר האינטרנט על ידי בונה אתר האינטרנט נראה כמו ספאם.


<nobr>אתר אינטרנט טוב הוא אתר אינטרנט שבנוי היטב, אתר אינטרנט שנבנה היטב הוא אתר אינטרנט שנבנה על ידי בונה אתרי אינטרנט שיודע לבנות אתר אינטרנט. באתר אינטרנט אסור שיהיה ספאם אבל הטקסט הזה שמוצב באתר האינטרנט על ידי בונה אתר האינטרנט נראה כמו ספאם.</nobr>

הטקסט הזה לא נשבר ומתנהג בדיוק כמו שורה ארוכה מאד ללא רווחים, במקרה של העיצוב הנוכחי של אינטרנט ישראל, השורה בעצם 'מוסתרת' על ידי הגבול של div הטקסט. אך בעיצובים אחרים זה לא יהיה כך.

נניח ואני רוצה שהטקסט יישבר במקום כלשהו, אני לא רוצה להשתמש ב-BR כי BR ישבור בכל מקרה את השורה. אני רוצה לומר לדפדפן שאם הוא חייב לשבור את הטקסט, שישבור אותו במקום שאני רוצה ולא סתם במקום אקראי:

אתר אינטרנט טוב הוא אתר אינטרנט שבנוי היטב. אתר אינטרנט שנבנה היטב הוא אתר אינטרנט שנבנה על ידי בונה אתרי אינטרנט שיודע לבנות אתר אינטרנט.באתר אינטרנט אסור שיהיה ספאם אבל הטקסט הזה שמוצב באתר האינטרנט על ידי בונה אתר האינטרנט נראה כמו ספאם.


<nobr>אתר אינטרנט טוב הוא אתר אינטרנט שבנוי היטב.<wbr> אתר אינטרנט שנבנה היטב הוא אתר אינטרנט שנבנה על ידי בונה אתרי אינטרנט שיודע לבנות אתר אינטרנט.באתר אינטרנט אסור שיהיה ספאם אבל הטקסט הזה שמוצב באתר האינטרנט על ידי בונה אתר האינטרנט נראה כמו ספאם.</nobr>


כמובן שלא חייבים להשתמש ב-wbr רק בתוך nobr, אפשר להשתמש בו בכל טקסט והוא שימושי במיוחד בעיצובים שבהם המקום שמוקצה לטקסט משתנה לפי הרזולוציה של המסך ויש חשש שהטקסט יישבר בצורה מוזרה (כמו למשל באמצע מילת חיבור).

התגיות האלו לא סטנדרטיות אך נתמכות ברוב הדפדפנים. לאופרה וספארי יש קצת בעיה עם wbr: אופרה כלל לא תומך בתגית הזו וספארי לפעמים מפרש אותה בצורה מוזרה. ניתן להשתמש ב-&shy; במקום wbr. המינוס הוא ש-&shy; מתורגם למקף במקרה ויש שבירה.

ואם נהניתם לקרוא על התגיות האלו, אולי תהיו מעוניינים לקרוא עוד על תגיות סמנטיות שסביר להניח שלא הכרתם.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

תמונת תצוגה של מנעול על מחשב
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

הגנה מפני XSS עם Trusted Types

תכונה ב-CSP שמאפשרת מניעה כמעט הרמטית להתקפות XSS שכל מפתח ווב צריך להכיר וכדאי שיכיר.

גלילה לראש העמוד