10 טיפים לעיצוב אתר תדמיתי

10 טיפים לבניית אתר אינטרנט תדמיתי עבור חברה או אתר אינטרנט אישי.

לא כל אתרי האינטרנט הם אפליקציות משוכללות הכוללות אינספור דפים ואפשרויות. רוב אתרי האינטרנט הם מה שנקרא אתרי תדמית או אתרי Portfolio – אתרים שנועדו להציג את כישורי בעל האתר/בעל העסק שהזמין את האתר. בזמן האחרון יותר ויותר אנשים גם מקימים לעצמם אתרי תדמית לשם חיפוש עבודה ומציינים את האתרים האלו ברזומה שלהם, כך המעסיק הפוטנציאלי יכול (לאחר שלב הסינון הראשוני כמובן) להתרשם מיכולותיו של האדם וגם אם יחפשו את השם שלו, ימצאו את האתר התדמיתי.

אתר אינטרנט תדמיתי צריך להיות בקו עיצובי נקי, פשוט ויפה וכן עליו לכלול כמה אלמנטים שהם לא בגדר רשות אלא בגדר חובה.

טיפ ראשון – לוגו

גם אם אין לך לוגו או שמדובר באתר תדמיתי פרטי, האתר צריך איזה אלמנט גרפי יפה שימשוך את העין וייצג את האתר. באינטרנט ישראל מדובר בתמונה של גמלים שתמיד מופיע בצד שמאל. הלוגו צריך להיות בחלקו העליון של העמוד כשנהוג להציב את הלוגו בצד ימין למעלה.

סלוגן

לא צריך להיות משרד פרסום על מנת ליצור סלוגן שילווה את האתר ויהיה באיזור הכללי של הלוגו. למשל: "משה כהן – אינסטלטור מוביל" או במקרה של אתר אינטרנט ישראל – "אתר אינטרנט על האינטרנט: מידע, תמיכה, תקני אינטרנט ונגישות אינטרנט". הסלוגן ממתג את האתר מייד ויוצר הבנה בנוגע למטרות של מי שבנה אותו. לא חייבים להיות מוגבלים לשורה קצרה. הסלוגן של אינטרנט ישראל הוא ארוך למדי למשל.

תיק עבודות

תיק עבודות מרשים ומוצג בצורה יפה הוא קריטי. תיק עבודות הוא לא רק למעצבים או לבוני אתרים שיכולים להציג בקישור את אתר האינטרנט שלהם או את העיצוב שלהם. תיק עבודות יכול להיות לכל אחד – כלכלנים יכולים להציג את הפרויקטים שהם עבדו עליהם עם מלל קצר וכמה תמונות/קישורים להמחשה. בעלי מקצוע יכולים להציג גלריית תמונות של העבודות הטובות ביותר שלהם וכו'. אם לאור המקצועי שלכם, אין לכם כלל תמונות, כדאי מאד פשוט לכתוב על העבודה ועל הקשיים/אתגרים שהיו כרוכים בה.

תיק עבודות מרשים הוא החלק החשוב ביותר באתר תדמיתי.

ציון השירותים/כישורים

למרות שבסלוגן העליון, שמוזכר לעיל, אמור להיות פירוט קצר של מה שאתם עושים, צריך להיות חלק או אזכור מפורש ומפורט של השירותים שאתם מספקים או הכישורים שבהם אתם אוחזים. למשל באתר רואה החשבון יהיו כל השירותים שבהם הוא עוסק, כנ"ל מעצב/בונה אתרים. לא כל מעצב יכול לבצע תכנות ב-PHP למשל, לא כל כלכלן יכול לבנות תוכנית עסקית – אתם חייבים לפרט מה אתם יכולים לעשות.

אודות

דף האודות חייב להיות גם באתר אישי וצריך להיות הרבה יותר מהטקסט הלקוני שיש ברוב האתרים, הציגו את עצמכם, עדיף לשים גם תמונה יפה וייצוגית. אם מדובר באתר תדמית לחברה כדאי גם לכתוב פירוט על עובדי החברה בקצרה. אם מישהו נכנס לעמוד הזה זה סימן שהוא רוצה להכיר אתכם יותר טוב וכדאי לפרט כמה שיותר כולל פרסים/תעודות/תחביבים רלוונטיים. באתרים אישיים זה הדף הכי חשוב שמאפשר לכם להיות 'פחות רשמייים'.

צרו קשר

באתרי חברות או אתרים אישיים חובה שיופיעו פרטי יצירת קשר בכל עמוד, לא קישור ליצירת קשר אלא הפרטים. אם מדובר באתר חברה אז טופס ליד הוא חובה בכל עמוד ועמוד כחלק מהעיצוב הגרפי. ציינו כמה שיותר פרטים – טלפון, מייל, תוכנה למסרים מיידיים, כתובת למשלוח מכתבים וכו'.

בלוג באתר

בלוג באתר האינטרנט הוא חרב פיפיות. כדאי שהוא יהיה אך ורק אם הוא יתעדכן באופן תדיר וסדיר. בלוגים שמתעדכנים באופן תכוף למשך שנים הם מוקדי רווח משמעותיים עבור הבעלים שלהם. חברות רבות מפעילות בלוגים שמתעדכנים כל תקופה בצורה סדירה ומראות בכך שהן מוקד ידע אמין. מהצד השני, אם יש בלוג באתר שהעדכון האחרון שלו היה לפני שנה זה נראה רע מאד. הפתרון – אם אתם לא בטוחים שאתם יכולים להחזיק בלוג אבל אתם כן רוצים לפרסם תוכן מקצועי, השתמשו בחלק מאמרים באתר וכתבו כמה. לא לשכוח לצרף אופציית RSS למי שירצה להתעדכן כאשר יעלה מאמר חדש.

רשת חברתית

אם יש לכם פרופיל ב-Linkedin או facebook, אין מניעה כלל וכלל לפרסם אותו באתר. לא כחלק ראשי כמובן אלא כקישור נוסף להרחבה. כך למשל באינטרנט ישראל יש קישור לפרופיל שלי ב-Linkedin.

הנעה לפעולה

כיוון שמדובר באתר תדמית שבדרך כלל המבקרים בו לא מבקרים בו יותר מפעם אחת, חשוב שתהיה בו קריאה לפעולה – 'צרו קשר עכשיו להזמנה', 'קבלו את קורות החיים שלי', 'רוצים אתר אינטרנט כזה? לחצו כאן' וכו'. כפתורים/הפניות עם טקסט מתאים שבעצם מניע לפעולה רצויה מבחינתכם הוא לפעמים כל מה שמבדיל בין אתר אינטרנט תדמיתי מוצלח לבין כזה שלא.

שגיאות כתיב והגהה

מאד מאד עצוב להכנס לאתר אינטרנט תדמיתי שנראה שהושקעו בו כסף, זמן ותקוות מרובות ואז לראות שכ שגיאת כתיב מביכה ובולטת. יש היום Spellerים טובים מאד. אפשר וכדאי לעבור על הטקסט שוב ושוב ולקרוא אותו בקול רם בפני חברים. זו גם לא בושה לקבל עזרה בתשלום על ניסוח וכתיבה מעורך שזו מלאכתו או סטודנט עם כושר הבעה גבוה. לפעמים כמה מאות שקלים שמושקעים בהגהה ובעריכה נכונה יכולים להיות הבדל עצום. לעולם אל תעלו לאתר תדמיתי טקסט שלא עברתם עליו בצורה מדוקדקת.

המאמר הזה מבוסס בצורה חופשית מאד על 10 Steps To The Perfect Portfolio Website.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

מיקרו בקרים

הפעלת מסך oled קטנטן עם esp32

יצירת מערכת מולטימדיה שלמה בגודל של בול דואר עם מיקרובקר ובעלות של דולרים בודדים. וגם על הדרך נלמד על ת׳רדים

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

גלילה לראש העמוד