6 תוכנות שימושיות למפתחי אינטרנט

6 תוכנות לפיתוח אינטרנט לסביבת חלונות ולינוקס שאני לא יכול להסתדר בלעדיהן.

כפי שציינתי בפוסט הקודם, חמישה בוקמרקלטים שימושיים, אני לא אוהב רשימות. יצא המקרה שהתקנתי החודש מחדש כמה מחשבים (חלק על לינוקס וחלק על חלונות) גם בבית וגם בסביבת העבודה שלי. וכל פעם הייתי צריך לזכור איזה תוכנות שימושיות להתקין, לשכוח חלק ולהתעצבן. לפיכך החלטתי לעשות רשימה של תוכנות נחוצות שאני מוריד מייד לאחר שהמחשב עולה ומתחבר לרשת הפנימית ולאינטרנט. אני לא כולל ברשימה הזו תוכנות שהן מובנות מאליהן (כמו פיירפוקס על שלל תוספיו, כרום ואופן אופיס).

כל התוכנות, אלא אם צוין אחרת, הן גם ללינוקס וגם לחלונות.

Eclipse

Eclipse PDT היא ה-IDE המועדפת עלי לעבודה עם PHP. היא חינמית ומוצלחת מאד.

Xming

Xming ו-Xming Fonts ראויות לפוסט נפרד. אני מעדיף להשתמש ב-Xming על מנת להתחבר לשרת הפיתוח שלי כיוון שהוא מאפשר פתיחת תוכנות גרפיות במקום סתם להסתמך על ה-PuTTY המשמים. מן הסתם אין גרסת Xming ללינוקס.

KeePass

KeePass היא תוכנת שמירת וניהול הסיסמאות המופלאה והחינמית. אני מריץ עותק שלה בכל מחשב שלי ומשתמש בקובץ מרכזי שנמצא על שרת הפיתוח ומכילה את כל הסיסמאות החשובות: לשרתים, לאפליקציות, למסדי הנתונים ובעצם לכל דבר.

MySQL Workbench

MySQL Workbench מכילה גם Query browser לא רע בכלל וגם תוכנה לניהול מסדי נתונים. אפשר לחבר אליה כל מסד נתונים שהוא, בין אם הוא יושב ב-Local host, ברשת הפנימית או ברשת האינטרנט.

MySQL Workbench - צילום מסך
MySQL Workbench - צילום מסך

++NotePad

++NotePad היא תוכנה שאני משתמש בה בכל פעם שאין לי כוח לפתוח את Eclipse או כאשר אני פותח קבצים בודדים. מדובר בעורך טקסט מתוחכם שיכול לשמור בכמה פורמטים, מאיר את הטקסט בהתאם לשפה. סוג של Vim לחלונות.

FileZilla

FileZilla היא תוכנת FTP חינמית ומצויינת להעברת קבצים לכל מיני שרתים שיתופיים שלא נותנים לי גישת SSH. היא זמינה בלינוקס ובחלונות, אף שבסביבת לינוקס אני מעדיף את gFTP.

ועוד כמה תוכנות שימושיות שתמיד נמצאות אצלי על כל מחשב שמבוסס על חלונות:

Foxit

Foxit היא תוכנה קלה, פשוטה וחינמית לפתיחת PDFים. למה לא להשתמש ב-Acrobat reader? כי היא שוקלת יותר ממאה מגהבייט בעוד פוקסית שוקלת 6.99 מגהבייט, זה למה.

Winrar

Winrar הוותיקה כל כך נוחה וטבעית שזה פלא שהיא לא נמצאת כדיפולט על כל מחשב מבוסס חלונות. היא משתלבת עם ה-Shell ולמרות שהיא לא חינמית היא מומלצת מאד לעבודה עם כל קובץ מכווץ.

TweetDeck

TweetDeck היא תוכנה נהדרת לתקשורת גם עם הטוויטר שדרכו אני מקבל שפע של אינפורמציה מקצועית וגם עם פייסבוק. ואם כבר אתם משתמשים בטוויטר, עיקבו אחרי על מנת לקבל עדכונים ומידע בנושאי פיתוח אינטרנט. למרבה הצער גרסת הטוויטדק לאובונטו לא תומכת היטב בעברית.

פרסומת

ניתוח טכני

תוכנת ניתוח טכני תוכנה לניתוח מניות בבורסה ושוק ההון.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

תמונה של הבית הלבן עם מחשוב ענן וטקסט: FEDRAMP
פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

FedRAMP & FIPS מבוא למתחילים

פרק מיוחד, לצד הקלטה של פרק של עושים תוכנה על אחת התקינות החשובות ביותר עבור חברות שסביר להניח שלא הכרתם

ספריות ומודולים

להתנסות ב AutoGPT

הטרנד החם בעולם ה-GPT וה-AI – הפעלת אייג׳נטים בקלות עם Auto GPT.

גלילה לראש העמוד