סרגל גלילה אנכי בעברית

סרגל גלילה אנכי מופיע כמעט בכל אתר אינטרנט. באתרים בעברית עולה השאלה היכן למקם את סרגל הגלילה האנכי וכמובן איך לפתור את הבאג המעצבן שבעטיו סרגל הגלילה לפעמים מופיע בצד ימין ולפעמים בצד שמאל.

כשאנו מתכננים אתר אינטרנט, עולה השאלה היכן למקם את סרגל הגלילה בעברית. בשנים האחרונות ישנה מוסכמה שיש למקם תמיד, גם באתרי אינטרנט בעברית את סרגל הגלילה מצד ימין. מהסיבה הפשוטה שזו הפכה להיות מוסכמה מקובלת בכל האתרים ובכלל זה מעצבן לזוז מצד ימין לצד שמאל בכל פעם.

הבעיה היא שלעיתים סרגל הגלילה מחליט "על דעת עצמו" לזוז לצד שמאל ופתאום אתם מגלים שהאתר היפה שלכם שעמלתם עליו זמן כה רב, מופיע לעתים עם סרגל גלילה בצד שמאל ולעתים עם סרגל גלילה בצד ימין. זה מעצבן מאד, גם לא עומד בתנאי נגישות וגם נראה רע.

זה נובע כמובן מהבדלים שנובעים מהדפדפן אינטרנט אקספלורר. על מנת להתגבר על הקשיים האלו ולהבטיח שתמיד, אבל תמיד, פס הגלילה יוצג מצד ימין כמקובל, יש להקפיד ולהוסיף את הקוד הבא ל-CSS:

html
{
 direction: ltr;
}
body {
	direction: rtl;
}

למה זה קורה ולמה צריך את הפתרון הזה

העניין הזה קורה כמובן בגלל דפדפן האינטרנט אינטרנט אקספלורר שקובע שכיוון 'מימין לשמאל' יציב את פס הגלילה מצד שמאל. על מנת "לעבוד" על אינטרנט אקספלורר ודפדפנים דומים, אנו מורים ל-html להיות מצד שמאל לימין (לשועל האש, כרום וספארי זה לא משנה, הם תמיד יציבו את סרגל הגלילה מצד ימין) ולגוף עצמו להיות מימין לשמאל וכך להציג עברית כשורה.

הבעיה היא שזה פתרון פרטאצ'י למדי שדי נוגד את רוח ה-WC3 (למרות שהוא וולידי לגמרי). לעתים גם צצים דפדפנים תקניים, כמו אופרה 9, שעליהם הפתרון הזה "לא עובד". עד שיוחלט באופן גורף שללא כל קשר לכיוון העמוד סרגל הגלילה תמיד יוצג בצד ימין, מפתחי אתרי האינטרנט יצטרכו לעמוד על המשמר ולבדוק בכל גרסה חדשה של דפדפן פופולרי זה או אחר אם סרגל הגלילה לא זז לצד שמאל בטעות.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

תמונה מצוירת של רובוט שמנקה HTML
יסודות בתכנות

סניטציה – למה זה חשוב

הסבר על טכניקה פשוטה וידועה מאד שאנו מפעילים על מידע לפני שאנחנו מציגים אותו ב-HTML באפליקציה או באתר.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

עבודה עם GPT למתכנתים

אני עובד עם GPT כמה חודשים טובים באופן צמוד. הוא כלי חזק וכדאי ממש להשתמש בו, אבל יש לו גם חסרונות ומגבלות שכדאי להכיר.

למפתחי ובוני אתרי אינטרנט

מדריך לשאילתות יעילות ל Chat GPT

כל אחד יכול לשאול את GPT, אבל אם תרצו לשאול אותו שאלות על תכנות – יש כמה שיטות וטיפים ליעל את העבודה מולו.

גלילה לראש העמוד