אתר אינטרנט שנבנה עם מחולל הוא אתר אינטרנט רע

Dreamweaver ו-frontpage הם רק חלק ממחוללי אתרי אינטרנט שיש בשוק ורבים, רבים מדי משתמשים בהם לבניית אתרי אינטרנט. במאמר זה יש התקפה חריפה על כל מחולל אתר אינטרנט שקיים עם הסברים קצרים מדוע אסור לעולם לבנות אף אתר אינטרנט עם מחולל דפי אינטרנט.

מחולל אתרי אינטרנט הוא סוג של תוכנה שמתיימרת ליצור אתר אינטרנט ללא צורך בידע כלשהו ב-HTML או בשפות תכנות כגון JavaScript. בין התוכנות האלו ניתן למצוא את תוכנת FrontPage של מיקרוסופט, תוכנת Dreamweaver של אדובי ואפילו את וורד שבאמצעותו אפשר לבנות דפי אינטרנט.

מי שבונה אתר אינטרנט עם פרונטפייג'/דרימוויבר הוא לא בונה אתרי אינטרנט, הוא בוודאי שלא מפתח אתרי אינטרנט והוא לא טוב בהרבה מהילד שלי שמשחק ב-Word. אני יודע שאני משתמש במילים חריפות מאד, אך חוסר המקצועיות והיומרה של אנשים, שלוקחים כסף טוב מבעלי עסקים שסומכים עליהם ואז בונים להם אתר אינטרנט בדרימוויבר היא צורמת.

אז מדוע Dreamweaver היא גרועה ומדוע אסור לעולם להשתמש בה?

קוד רע באתרי אינטרנט

כשאתה סומך על תוכנה שתכתוב לך קוד, מה שקורה זה קוד מפלצתי ומכוער. למי בדיוק אכפת מהקוד? לגוגל אכפת. מנועי חיפוש מעדיפים אתרי אינטרנט שכתובים באופן בהיר, נוח ומסודר – קל להם לקרוא את המידע כאשר הוא עטוף בקוד נקי. קשה מאד למנועי חיפוש לקרוא מידע מאתר אינטרנט שעטוף בשפע של תגיות ומידע מלוכלך.

משקל גבוה של אתרי אינטרנט

כאשר אנו כותבים אתר אינטרנט בדרימוויבר, הקוד המלוכלך יוצר קוד כבד במיוחד. כמה הקוד יוצא מלוכלך? כאשר אני רוצה למשל לבצע hover כל מה שאני צריך זה שורה אחת בודדת של קוד (ב-CSS). כאשר אני עושה את זה בדרימוויבר, התוכנה טוענת קובצת JavaScript ומוסיפה מספר עצום של שורות בכל מקרה ומקרה של hover. וזה יכול להסתכם בכמה עשרות קילובייטים. דף אינטרנט שנכתב באמצעות דרימוויבר יכול לשקול כמה מאות קילובייטים וזה ללא תמונות/תוכן אחר.

חוסר תאימות לתקני אינטרנט וחוסר התאמה לנגישות אינטרנט

למרות שהמצב השתפר בגרסאות האחרונות של דרימוויבר, עדיין מאד קל לייצר תוכן לא תקני מבחינת תקני אינטרנט, שלא לדבר על נגישות אינטרנט. דרימוויבר ודומיה מייצרות בדרך כלל עיצוב טבלאי (במאמר קודם על עיצוב טבלאי הסברתי עד כמה הוא בעייתי באתר אינטרנט) שאינו נוטה לעמוד בתקינת אינטרנט או בנגישות אינטרנט.

מוגבלות עיצובית

מחולל בניית אתרי אינטרנט מוגבל מעצם ההגדרה שלו לתכונות ולמאפיינים שהמתכנתים שלו הגדירו לו. עולם אתרי האינטרנט מציע מגוון אינסופי של עיצובים, שיטות וגישות שונות שאין במחולל אתרים. אם בדרימוויבר אין אופציה לתגיות סמנטיות, אז בונה האתרים שמשתמש בתוכנה הזו לא יוכל להשתמש באופציה הזו.

פריחה של החאפריזם בתחום בניית אתרי אינטרנט

בניית אתרי אינטרנט הוא תחום לא פשוט שלוקח זמן רב ומשאבים רבים ללמוד אותו טוב. בונה אתרים טוב אמור להבין הרבה בלא מעט תחומים – התחום הטכני של צד הלקוח – HTML, JavaScript ומעט פלאש ו-Action Script. מעט בתחום הטכני של צד השרת (PHP או ASP.net וכמובן SQLMySQL) והבנה טובה בתחומים יותר רחבים כגון שיווק, התאמה למנועי חיפוש, שימושיות, נגישות, תקני אינטרנט ועוד תחומים רבים. בוני אתרי אינטרנט טובים יכולים להקים אתר מוביל באמת.

לעומת זאת, יש המון אנשים שלמדו Dreamweaver או FrontPage וחושבים שהם יודעים לבנות אתרי אינטרנט, התוצר שלהם עלוב בהתאם כי האתרים שלהם מוגבלים, לא נגישים, לא תקינים ולא עומדים בשום סף של מקצועיות. הם בדרך כלל בונים כמה אתרי אינטרנט במחיר נמוך (שגם הוא יותר מדי ביחס לתוצרת) ועוברים לתחום אחר. ההשפעה על התחום היא הרסנית עבור בוני אתרי האינטרנט הטובים שבאמת יודעים מה שהם עושים.

תוכנות קנייניות

דרימוויבר היא של חברת אדובי, פרונטפייג' היא של חברת מיקרוסופט. אם החברות האלו יחליטו מסיבה זו או אחרת להפסיק את התמיכה בתוכנה הזו/ לפתח תוכנה אחרת/ להכניס תכונות לא רצויות (כמו DRM למשל) לתוכנה שלהם, אין לבעל האתר שנבנה באמצעות התוכנות האלו שום יכולת לעבור לתוכנה אחרת או להמשיך ולפתח את אתר האינטרנט שלו באמצעים אחרים.

אנא הקפידו שלא לבנות את אתרי האינטרנט שלכם במחוללי אתרים.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

גלילה לראש העמוד