בלוף הדומיינים הגדול

תרמית אינטרנט נוספת שקשורה לדומיינים מעלה שאלה חשובה בנוגע לדומיינים.

כלכליסט, עיתון הכלכלה מבית ידיעות מדווח הבוקר על תרמית שמקורה (איך לא) בסין. במסגרת התרמית שולחת חברה סינית אזהרה לחברות שהדומיין סיני בסיומת CN באותו שם של הדומיין הבינלאומי שלהם הולך להמכר והציעו להם לקנות אותו בתמורה לכמה אלפי דולרים.

הכתבה מציגה את הכל באופן יותר ברור כמובן אך אולי זו הזדמנות טובה לדון ב'אופנה' המשונה של לרכוש כמה וכמה שמות דומיינים לאתר אחד. במידה ומדובר בעסק גדול או בשם מתחם ייחודי, אני יכול להבין, העלות היא מינימלית והתועלת היא רבה. אם למשל ניקח את 012, אך טבעי הדבר ששם הדומיין יהיה גם 012.net וגם 012.net.il וגם 012.co.il. כיוון ששם החברה מופיע הרבה פעמים במסעות פרסום ואנשים יכולים להקליד את שם הדומיין במגוון דרכים.

הבעיה היא שרוב העסקים הם לא כאלו. אם ניקח למשל את אתר אינטרנט ישראל, הדומיין שלו הוא internet-israel.com ומעולם לא חשבתי שאני צריך לצאת למסע רכישות ולקנות את כל הדומיינים של internet-israel. הרי רובם המכריע של האנשים מגיעים היום באמצעות גוגל או באמצעות קישורים לאתרים אחרים. מעטים שבמעטים (אם בכלל) יקלידו את כתובת הדומיין. אך מסיבה מסוימת כמעט כל עסק בישראל רוכש סדרה של דומיינים.

הרי אם מישהו ינסה לחקות את אינטרנט ישראל ולרכוש את internet-israel.net לצורך העניין, לא יצא לו מזה שום דבר כיוון ש-99% מהאנשים מגיעים באמצעות גוגל. ואז אותו חקיין תיאורטי יצטרך להשקיע זמן ולעיתים ממון רב בהגעה למיקומים שאינטרנט ישראל נמצא בהם (נכון לעכשיו מקום שלישי תחת מילת החיפוש אינטרנט, נסו ותהנו) ואם כבר הוא השקיע, לא עדיף לעשות את זה עם שם דומיין משלו? שם הדומיין החקייני לא נותן שום יתרון ברוב המקרים ולפיכך אני לא צריך להשקיע כסף מיותר בקניית כל שמות המתחם של internet-israel.

אז מדוע בעלי עסקים ואתרי אינטרנט משוכנעים שעליהם לרכוש מגוון של דומיינים? מאד פשוט – על כל רישום דומיין רשם הדומיין מרוויח כסף ולפיכך שווה לו לשכנע את הלקוח לקנות מגוון של דומיינים למרות שאין בהם תועלת ולעתים יש בהם גם נזק. כיוון שאתר אינטרנט שמקודם באמצעות מספר רב של דומיינים יכול להנזק בכל מה שקשור למנועי חיפוש.

אם יש לכם מספר דומיינים, השתמשו רק בדומיין אחד ובצעו הפניה קבועה (301) משאר הדומיינים. אם אין לכם דומיין, כדאי לכם להכנס למאמר שנותן טיפים לבחירת שם דומיין.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

ספריות ומודולים

מציאת PII באמצעות למידת מכונה

כך תגנו על משתמשים שלכם שמעלים מידע אישי רגיש כמו תעודות זהות באמצעות שירות אמאזוני.

גלילה לראש העמוד