האם האתר שלך תומך באינטרנט אקספלורר 8?

אינטרנט אקספלורר 8 מבית מיקרוסופט עומד לצאת בקרוב. לא מעט בעלי אתרים יגלו שהאתר שלהם, שנראה טוב באינטרנט אקספלורר 7, נראה רע למדי עם הגרסה החדשה של הדפדפן. מה עושים?

לאור נסיוני הרב כמפתח אתרים וכ-webmaster, יצא לי לבנות אי אלו אתרים עסקיים. כשיצא דפדפן אינטרנט חדש בשם גוגל כרום, עשרות בוני אתרים מודאגים פנו לבדוק איך האתר שלהם נראה בגוגל כרום החדש.
מעט הלקוחות שלי, בדקו את האתרים שבניתי וכולם עבדו בצורה נהדרת על גוגל כרום. אני גם בטוח שאם אינטרנט אקספלורר 8 יהיה דפדפן נורמלי, אז הם יראו טוב על אינטרנט אקספלורר 8.

בניית אתרים היא שוק קשה, שיש בו המון חאפרים והרבה מאד לקוחות שלא מבינים בבניית אתרים. בשוק כזה יש סיכוי רב לחאפריזם והונאות. לא פעם ליבי נחמץ כאשר אני נכנס לאתר של עסק קטן על מנת לקנות משהו ולא מצליח לעשות כן בגלל שאני גולש בדפדפן אחר, או בגלל שהרזולוציה נוראית, או בגלל תקלה באתר.

ברוב הפעמים, על מנת לדעת אם האתר שלך יראה טוב בדפדפן החדש והלוהט שכ-ו-ל-ם מורידים אותו, מספיק לדעת שבנית את האתר באמצעות בונה אתרים מקצועי ואז סביר מאד להניח שהאתר יראה מעולה בדפדפן הזה – אינטרנט אקספלורר 8 או כרום או אפילו דפדפן שלא ייצרו אותו עדיין.

אם בונה האתרים שלך ידע מה הוא עושה והדפדפן נראה טוב באינטרנט אקספלורר 6 ואינטרנט אקספלורר 7 וכמובן FireFox 3 – יש סבירות גבוהה שהוא יראה טוב באינטרנט אקספלורר 8. ולא רק בו אלא ברוב הדפדפנים העתידיים.

במידה ועשיתם את המשגה ואתרכם פונה רק לאלו שמשתמשים באינטרנט אקספלורר 7, יש חשש סביר שאינטרנט אקספלורר 8 לא יפעל טוב על האתר שלך. אם כך, ניתן להשתמש כפתרון זמני בקוד המטא טאג הבא:


<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=EmulateIE7" />

התגית הזו תבטיח שהדפדפן החדש מבית מיקרוסופט יפתח את האתר החדש לפי הסטנדרטים של אינטרנט אקספלורר 7. על מנת למנוע בעיות כמו חוסר התאימות של אתרים שנבנו באינטרנט אקספלורר 6 לאינטרנט אקספלורר 7 שבעצם הראו כאלף עדים להרבה מאד מפתחים את חשיבותם של הסטנדרטים.

אם עדיין לא פיתחת את האתר שלך, מוטב לך שתעשה זאת עם בונה אתרים מקצועי שעולה מעט יותר, אך שווה הרבה יותר.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

המנעו מהעלאת source control לשרת פומבי

לא תאמינו כמה אתרים מעלים את ה-source control שלהם לשרת. ככה תמצאו אותם וגם הסבר למה זה רעיון רע.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

נגישות טכנית – פודקאסט ומבוא

פרק בפודקאסטעל נגישות בעברית שצולל לכלים האוטומטיים ולפן המאד מאד טכני של הנגישות.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

רינדור של קליינט סייד עם SSR

הסבר קצר על SSR מול רינדור קלאסי ולא. לא תמיד זה טוב להשתמש בו. אין כדור כסף שיכול לפתור הכל.

פתרונות ומאמרים על פיתוח אינטרנט

SSG עם next

אחרי שלמדנו במאמר הקודם מה זה SSR והבנו שלא מדובר בקליע כסף שפותר את כל הבעיות שלנו, נלמד על SSG שיכול להקל על כמה מהבעיות של SSR.

גלילה לראש העמוד