הדפדפן המהיר ביותר בעולם

סוף סוף נדע מי הדפדפן המהיר ביותר - שועל האש, כרום, אופרה או רחמנא ליצלן אינטרנט אקספלורר?

ביני לבין עמית התגלע ויכוח מעניין בטוויטר, איזה דפדפן אינטרנט יותר מהיר – האם שועל האש או כרום? ובכלל, איזה דפדפן הוא הכי מהיר ברשת? מסתבר שהתשובה לשאלה הזו לא פשוטה ותלויה בעיקר בשואל.

כשאת אומרת מהירות, למה את מתכוונת?

מהירות היא מושג אמורפי שקשה לפרש אותו. האם מדובר בפרק הזמן שעובר בין הלחיצה על אייקון ההפעלה ועד הרגע שבו אני יכול לגלוש? ואם אנו חושבים כך, הדפדפן המהיר ביותר במקרה הזה הוא אינטרנט אקספלורר! כיוון שהוא עולה עוד בשלב עליית מערכת ההפעלה. באופן תיאורטי, הוא הדפדפן המהיר ביותר מבחינת פרק הזמן שעובר בין הלחיצה על האייקון ועד שהוא עולה. זה לא יהיה כך אם אתה משתמש באקספלורר דרך לינוקס (באמצעות WINE).

אך אם אנו מפעילים את שועל האש/כרום וסוגרים אותם ואז מודדים את פרק הזמן בין הלחיצה על האייקון להפעלת התוכנה, התמונה מתהפכת. לא נשכח שיש שוני בין מערכות הפעלה שונות. בויסטה באופן קבוע דפדפן אקספלורר אמור לעלות מהר יותר בעוד שב-XP דווקא שועל האש אמור לעבוד יותר מהר. אם יש לכם מקינטוש, שום דבר לא יעבור את ספארי מבחינת מהירות העלאה.

כיוון שהבדיקה לא יכולה להיות שלא מוטה ותלויה במערכת ההפעלה, ייתכן שנצטרך למצוא קריטריון אחר לבדיקת מהירות. עבור רוב הגולשים, דווקא מהירות טעינת דפי האינטרנט היא החשובה. הרי הפעלת התוכנה מתרחשת פעם אחת ואילו טעינת דף אינטרנט מתקיימת עשרות, אם לא מאות, פעמים ביום. כאן דווקא קל לבדוק, נפעיל את הדפדפן, נבחר דף אקראי ונראה מי מעלה אותו יותר מהר.

הבעיה היא שמהירות העלאת הדף לעיתים תלויה בדף עצמו.

אחד מהמאפיינים החשובים שיש בכרום הוא מנוע ה-JavaScript V8 שלו. JavaScript היא שפת תכנות שמשמשת במגוון אתרי אינטרנט. המנוע אמור לקחת את הקוד שכתב המתכנת ולהוציא אותו אל הפועל. לפיכך המנוע של כרום מרנדר סקריפטים בשפת JavaScript ביעילות ובמהירות שקשה להתחרות בהן. באתרי אינטרנט מודרניים, יש השענות הולכת וגוברת על JavaScript שהולכת ותופסת מקום מרכזי בכל מה שקשור לתכנות ווב. ניתן לבדוק את יעילות הרינדור באתר מיוחד שגוגל הקימה ולראות שלפחות על פי גוגל, כרום הרבה יותר יעיל משועל האש ברינדור של JavaScript.

אבל העולם לא עומד רק על JavaScript. מה על רינדור HTML ? ישנם כמה סוגי HTML: יש לנו HTML טבלאי ו-HTML סמנטי ובל נשכח את תקן HTML 5 החדש ששועל האש החדש תומך בו טוב יותר מכרום. יש צורך בבדיקת כל סוג HTML בנפרד. מה עם CSS ? ותמונות? ו-HTML לא תקני?

גם אם נתעלם ממהירות ההעלאה ונבדוק רק את העמסת הזכרון, נראה שכרום מטפל טוב בהרבה מבחינת משאבי המחשב, בדפים עמוסי JavaScript בעוד ששועל האש מטפל טוב בהרבה בדפים אחרים.

מיקרוסופט הגדילה לעשות ובדקה את דפדפן אינטרנט אקספלורר 8 ב-25 אתרי אינטרנט גדולים ומצאה שדווקא אינטרנט אקספלורר 8 מעלה את אותם אתרים מהר יותר. האם זה אומר שאינטרנט אקספלורר 8 מהיר יותר משועל האש ומכרום?

התשובה לשאלה מה הדפדפן המהיר ביותר נעוצה לפיכך בהרגלי הגלישה שלך. הדפדפן המהיר ביותר, שמעלה את האתרים המועדפים עלי במהירות הגדולה ביותר הוא כרום. הדפדפן המהיר ביותר, שמעלה את האתרים המועדפים על מישהו אחר, יכול להיות דפדפן אחר.

הכי חשוב זה לא להשתמש באינטרנט אקספלורר 6 או 7.

פוסטים נוספים שכדאי לקרוא

עבודה בהיי טק

איך מראיינים סניורים?

השיטה שלי לבדיקת התאמה טכנית למתכנתות ולמתכנתים בכירים עם כמה שנות ניסיון.

צילום מסך של סוואגר
יסודות בתכנות

openAPI

שימוש בתשתית הפופולרית למיפוי ותיעוד של API וגם הסבר בסיסי על מה זה API

גלילה לראש העמוד